Logo Logo
  • Dlaczego warto?
  • Nasz kurs
  • Zawartość kursu
  • Nasi trenerzy
  • FAQ
  • Blog
  • Kontakt
  • Zamów kurs

  • Akademia OZE
  • Bezpłatna konferencja PV SALES LAB
  • Konferencja
  • Kontakt
  • Partners Day
  • Polityka prywatności
  • Regulamin kursu
  • Regulamin uczestnictwa w wydarzeniu
  • Szkolenia fotowoltaika
  • Zamów kurs

☀️ Sprzedajesz fotowoltaikę? ☀️ A czy znasz swoje liczby? 🤔

  • Home
  • Blog Details
27 kwietnia 2021
  • Blog
  • Fotowoltaika
  • OZE
Wiesz ile zamykasz transakcji miesięcznie/ tygodniowo/ dziennie?
Ilu Twoich klientów odmawia ze względu na cenę, a ilu w ogóle nie pozwala Ci dojść do słowa, mówiąc, że nie są zainteresowani, albo nie mają czasu?
_________ _________
Jeśli nie znasz swoich liczb (statystyk), to ciężko będzie Ci je kontrolować i podejmować działania, które zwiększą Twoje wyniki sprzedażowe.
_________ _________
Bardzo często, kiedy trafiam do moich klientów i pytam o liczby – odpowiadają, że mierzą tylko sprzedaż (a część z nich nawet nie wie jaka jest jej wielkość).
Szczególne małe firmy, który nie mają wdrożonych systemów CRM mierzących skuteczność, nie kontrolują swoich liczb.
Szkoda.
Taka wiedza otwiera oczy na to, czy idziemy sprzedażowo w dobrym kierunku i co możemy poprawić.
Zaczynając pracę z nowym klientem, pierwsze o co proszę, to liczby. Jeśli ich nie ma, proszę o notowanie ich przez najbliższy tydzień.
Ustalamy, co konkretnie będzie mierzone.
Zazwyczaj układamy to w lejek sprzedażowy i monitorujemy każdy z jego elementów.
Przykład:
Handlowiec umawiający spotkania przez telefon mierzy:
  • ilość wykonanych telefonów każdego dnia
  • ilość połączeń odebranych
  •  ilość odmów na etapie wstępu do rozmowy (nie jestem zainteresowany itp.)
  •  ilość umówionych spotkań
  •  ilość odbytych spotkań
Handlowiec, który jeździ na spotkanie mierzy np.:
  •  ilość wizyt u klienta
  •  ilość przeprowadzonych audytów
  •  ilość wysłanych ofert
  •  ilość wysłanych umów
  •  ilość podpisanych umów
Można to mierzyć ręcznie, zwyczajnie stawiając sobie kreski na kartce i zliczając wszystko na koniec dnia do pliku w excelu. Można też zainteresować się rozwiązaniami, które mierzą to za nas (jest wiele systemów CRM, które w swoich rozwiązaniach są bezpłatne)
Na podstawie tych liczb okaże się czy mamy problem w początkiem rozmowy, z umówieniem spotkania, czy z zamykaniem transakcji. Wtedy jesteśmy w stanie skupić się na doskonaleniu tego elementu, zamiast zmieniać to co działa.
Dlatego zachęcam Cię do kontrolowania swoich liczb. To pierwszy krok do zmiany swoich wyników na lepsze.
_______________
Autorka:
Ela Sawczuk
Trener Sprzedaży w Szkolenia OZE
Previous Post Next Post
branża fotowoltaiczafotowoltaikamoduły fotowoltaiczneprzedstawiciel handlowypvsprzedaż fotowoltaikiszukam pracy przedstawiciel handlowy

Leave a Comment Anuluj pisanie odpowiedzi


Ostatnie wpisy

  • Co to jest audyt fotowoltaiczny?
  • Jakie kompetencje i umiejętności powinien mieć dobry handlowiec w branży fotowoltaicznej?
  • Dofinansowania dla osób indywidualnych w branży fotowoltaicznej
  • Dofinansowania dla przedsiębiorców w branży fotowoltaicznej
  • Dofinansowania dla rolników w branży fotowoltaicznej

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • maj 2021
    • kwiecień 2021

    Kategorie

    • Blog
    • Fotowoltaika
    • OZE
    • Uncategorized

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    Finnergy sp. z o.o.
    ul. Krasickiego 44
    32-600 Oświęcim

    • Zadzwoń:
      +48 500 606 244
    • Napisz:
      szkolenia@szkoleniaoze.com.pl

    Menu główne

    • Dlaczego warto?
    • Nasi trenerzy
    • FAQ
    • Blog
    • Kontakt

    Nasze kursy

    • Zamów kurs
    • Jak działa platforma kursu?
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Regulamin uczestnictwa w wydarzeniu

    Akademia OZE © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie: REVERSE Pozycjonowanie: SEOLO